Gewenning - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu Gewenning - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu

Gewenning

Door: Miranca

Blijf op de hoogte en volg Miranca

04 Augustus 2006 | Sri Lanka, Colombo

Inmiddels ben ik in een vaste routine gekomen en word ik regelmatig met de dagelijkse realiteit geconfronteerd. Alles kost veel moeite om georganiseerd te krijgen. Zo ben ik al weken bezig om thuis internet aan de praat te krijgen. Eindelijk is dat gelukt, maar webmail is nog teveel gevraagd en Skype al helemaal. De telefoonverbindingen zijn over het algemeen erg slecht, wat niet helpt als je mensen toch al moeilijk verstaat (en zij mij maar dat geven we beiden niet toe). Op dit moment behoeft de badkamer aandacht: na het douchen stroomt het water de badkamer, gang en slaapkamer in. Hoogtepunt afgelopen week was de aankomst van het NRC, een speciale wekelijkse expat-uitgave. Ik ben er avonden zoet mee geweest en heb elke letter uitgespeld. De scriptogram is nog niet af, maar de sudoko wel. De dagelijkse strijd in de bus, het water zuiveren en de was doen, daar draai ik mijn hand al niet meer voor om.
Het wordt hoog tijd voor een uitstapje naar het strand. Dat wordt mijn missie voor deze week.
Ik begrijp dat vandaag in de krant staat dat er 15 slachtoffers zijn gevallen. Er vallen al dagen vele (burger)slachtoffers, maar dit zijn locals die werken voor een franse hulporganisatie (Artsen Zonder Grenzen). Vandaar waarschijnlijk de belangstelling. Het gaat niet de goede kant op. Vandaag gestart met de coördinatie van het leveren van hulpgoederen voor de vluchtelingen. Over uitdagingen gesproken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranca

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 89236

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2014

Direction Burma

07 Juni 2011 - 28 Oktober 2011

Teaching English

22 Januari 2009 - 23 Maart 2009

Indochina

04 Juli 2006 - 14 April 2007

Miranca in Sri Lanka

Landen bezocht: