Kerst in Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu Kerst in Colombo - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu

Kerst in Colombo

Door: Miranca

Blijf op de hoogte en volg Miranca

20 December 2006 | Sri Lanka, Colombo

Nog even een berichtje voordat de Kerstperikelen losbarsten. Kerst wordt hier nauwelijks gevierd, alleen door de christenen, slechts 8% van de bevolking. Tweede Kerstdag is een werkdag, evenals Nieuwjaarsdag. Op 1 januari begint iedereen het jaar goed met nieuwe kleren, hard werken en melk-rijst (ik vermoed een soort rijstpap). Wel zijn er grote opblaas santa's te koop, veel glitters in alle kleuren en hele stichtelijke kerstkaarten. De kassières van de supermarkt hebben rood-witte mutsen op en overal staan kunst-kerstbomen. Een vreemd gezicht bij 30 graden.
Morgen komt Fred voor twee weken. De eerste week blijven we in Colombo en de tweede week gaan we naar het strand. Ik neem dus heerlijk tien dagen vrij! We gaan meteen aan het feesten bij de Britse Ambassadeur. Heel VSO is uitgenodigd voor een party bij hem thuis met dinner en dancing. Vrijdagavond geven we een kerstdineetje voor een aantal VSO-collega's, Yvonne, Helen, Julia en Liz. Een ambitieus plan gezien mijn behuizing en de keukeninventaris, maar Fred zal er wel raad mee weten. Bovendien zijn er twee vegetariërs bij en daar heb ik geen ervaring mee, anders dan het vlees of vis weglaten. Op Tweede Kerstdag zijn we uitgenodigd voor een kerstdiner bij Travis, een van mijn collega's. Het heeft maanden in de week gelegen maar de uitnodiging is rond en hij is nu al zenuwachting (en wij natuurlijk ook). Fred heeft nog een spoedcursus tafelmanieren nodig want curry eet je met je vingers. Daarna gaan we een weekje naar Galle om te relaxen aan het strand. Daar ben ik inmiddels wel aan toe. Op het werk gaat het goed: morgen wordt mijn stuk over het partnership met de Chamber of Commerce in de Board of Trustees besproken.