Chickengunya - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu Chickengunya - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu

Chickengunya

Door: Miranca

Blijf op de hoogte en volg Miranca

16 Januari 2007 | Sri Lanka, Colombo

Nou, daar ben ik weer, opgekrabbeld na een dikke week gedwongen bedrust. Tijdens mijn heerlijke vakantie met Fred in Galle, heb ik de chickengunya opgelopen, een vervelende virusziekte die door muskieten wordt overgebracht. Fred wordt voortdurend door muskieten gestoken terwijl ik welgeteld één keer gestoken ben in de hele vakantie.
Hoge koorts, rode stippen en veel pijn, vooral in mijn gewrichten, waren mijn deel. Na een paar dagen ging de koorts liggen en was ik allang blij, maar na twee dagen kwam het als een mokerslag weer terug. Mijn buurvrouw, een arts, heeft me meteen naar het ziekenhuis gesleept voor een bloedtest en is me regelmatig komen controleren. Veel anders dan in bed liggen, veel drinken en pijnstillers slikken, valt er niet te doen. De eerste vijf dagen kon ik mijn bed bijna niet uit van de pijn en moest ik zwaar leunend op mijn tennisracket de drie meter afleggen naar de badkamer (ja, leuk, veel drinken).
Mijn landlady heeft ook een plekje in mijn hart veroverd: eerst een kopje thee (met veel suiker), dan thimbilli (de melk van de king coconut), vervolgens soep en aan het eind van de middag nog een keer soep. De eerste dagen was het een komen en gaan, iedereen liep maar in en uit. Soms liep er een hond of een kat mee, maar meestal één of meer nieuwsgierige buurkinderen. Ook kwam de monnik nog even langs met een kijker voor het huis. Eeuwig spijt had ik dat ik me al had ontdaan van mijn mooie nachtpon (meegegeven aan Fred als souvenir). Ziek zijn is 1, maar er niet fatsoenlijk bijliggen is onvergeeflijk! Gelukkig wat bezoek gehad van collega's en van Liz en Julia, maar al met al geen vrolijk begin van het nieuwe jaar.
Vandaag weer aan het werk, maar nog niet van harte. Het schijnt dat ik er nog zeker een maand regelmatig plezier van zal hebben en daarna steeds minder (vooral de pijn in de gewrichten). Ik had er heel wat voor over gehad om in mijn lekkere bed op de Purperreiger te liggen, maar ja, het hoort er allemaal bij. Ondertussen heeft het hard geregend en zijn er weer mensen omgekomen in de overstromingen en hebben velen hun huis moeten ontvluchten. Ook zijn er 2 bomaanslagen geweest in intercity bussen tussen Colombo en Kandy en Colombo en Galle. Het wordt ons dringend ontraden om met het openbaar vervoer te reizen (en van de dokter mag ik voorlopig nog niet fietsen), dus mijn bewegingsvrijheid is behoorlijk ingeperkt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranca

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 89226

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2014

Direction Burma

07 Juni 2011 - 28 Oktober 2011

Teaching English

22 Januari 2009 - 23 Maart 2009

Indochina

04 Juli 2006 - 14 April 2007

Miranca in Sri Lanka

Landen bezocht: