Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu Ayuthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu

Ayuthaya

Blijf op de hoogte en volg Miranca

27 Januari 2009 | Thailand, Ayutthaya

De stress van het vertrek is al bijna vergeten. Na een lange vlucht zijn we met een taxi naar Ayuthaya gegaan, waar we een hotel met zwembad hebben genomen voor drie dagen. De eerste dag was nog wat onwennig maar na een goede nacht slaap hebben we snel onze draai gevonden. De eerste echte dag genoten van een prachtige wandeling tussen een hoop oude stenen (tempels, chedi's en paleizen), vijvertjes en veel bruggetjes, een prima cappuccino in een koffie- en ijstentje, een uitstekende lunch, een nieuw kapsel (lekker luchtig en iets blonder dan de dag ervoor) en tot slot een middagdutje bij het zwembad.
Het is heerlijk warm maar nog prima te doen, de mensen zijn reuze vriendelijk en behulpzaam en het eten is prima.
Vandaag een uitstapje gemaakt naar een paleizen-complex, dit keer prachtig gerestaureerd en volledig gemeubileerd.
Na een goede lunch in een floating restaurant heb ik de beauty salon bezocht die ik en zonder één woord Engels heb verlaten met tien roze teentjes.
Eén ding is zeker, ik zie er keurig verzorgd uit met mijn nieuwe kapsel en gelakte nagels in mijn Teva-sandalen en reisplunje.
Morgen nemen we de trein naar de volgende bestemming: Khorat (Nakhon Ratchasima). Maar nu gaan we eerst voor de 2e keer dit jaar Nieuwjaar vieren, te weten het Chinese Nieuwjaar. De hele stad staat vol met podia waar stukjes worden opgevoerd en Miss verkiezingen worden gehouden en er staan meer kraampjes met eten dan er mensen zijn.