Nog steeds onderweg - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu Nog steeds onderweg - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu

Nog steeds onderweg

Door: Miranca

Blijf op de hoogte en volg Miranca

05 Juli 2006 | Verenigd Koninkrijk, Londen

De reis gaat niet zo voorspoedig als verwacht. Maandag wel op tijd mijn visum gekregen en dinsdag de uitslag van de medische keuring: 'healthy and fit', maar in Londen stagneert het. Na 7 uur wachten in Londen Heathrow was er nog steeds geen informatie over de gate van vertrek (gepland om 21.35 uur) en was het inmiddels 21.00 uur. Navraag bij British Airways leverde op dat de vlucht waarschijnlijk was gecanceld en dat ik maar bij KLM moest gaan navragen. BA was niet zo bereidwillig omdat ze het contract met Srilankan Airways net kwijt waren geraakt aan KLM. De KLM balie was al gesloten. Nog net een bagageman van KLM gevonden die zijn kantoor aan het afsluiten was, en die me naar de vertrekhal verwees. Inmiddels al heel wat kilometers in de benen en de laptop 6 keer uitgepakt bij de veiligheidscontroles. De balie in de vertrekhal was ook aan het sluiten, maar ze hebben nog wel een taxi voor me geregeld ('don't move!' 12 keer) naar een hotel in, jawel, Gatwick (Heathrow was vol). Daar rond 12 uur aangekomen, een boodschap voor VSO achtergelaten waarvan de volgende dag bleek dat die niet was aangekomen, en een grote bier gedronken. Chips of pinda's hebben ze niet in het Hilton. Na een onrustige nacht, niet bestelde wake-up calls en overijverige kamermeisjes, een ontbijt en update: vertrek om 11 uur. Enfin, inmiddels is het half 3 en 3 updates later. Vertrek is nu gepland rond half 11 vanavond. Uit medeleven proberen ze nu de tussenstop in Abu Dabi te laten vervallen. Om 18.00 uur meer nieuws. Maar wat is er nu aan de hand? Ons vliegtuig had een barst in de voorruit en kennelijk was Carglass niet in de buurt. Een stop in Ankara leverde niet veel op, want de passagiers mochten niet van boord van de Turkse autoriteiten. Dus maar doorgevlogen naar UK, maar ze konden niet landen in Heathrow, dus ook naar Gatwick. Wat een toeval, alleen jammer dat mijn bagage nog in de kelder van Heathrow staat. Daar allemaal gedoe: ruit en engineers in Heathrow etc etc. Kortom, ze zijn net begonnen met het vervangen van de ruit en verwachten daar rond 22.00 uur mee klaar te zijn. En verder: de andere passagiers zijn bij het inchecken naar huis of hotel gestuurd, maar mij waren ze vergeten omdat ik via de transferbalie was gekomen. Wat een slecht argument is, want ik blijk niet de enige te zijn die in transfer was. Kortom, samen met nog een Nederlands stel de enige zonder bagage en de enige die uren op het vliegveld heeft zitten wachten voor niets. Beetje jammer allemaal. Nog meer jammer is dat mijn overdracht de mist ingaat. Ik hoop binnenkort met beter nieuws te komen.