Daily life - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu Daily life - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu

Daily life

Door: Miranca

Blijf op de hoogte en volg Miranca

12 September 2006 | Sri Lanka, Dambulla

Weinig nieuws omtrent de situatie hier: de gevechten gaan door, met de bijbehorende slachtoffers en meer vluchtelingen en er wordt nog steeds niet gepraat. Ik begin steeds meer mijn draai te vinden op het werk en heb het nu zelfs druk. Heerlijk!
Minder goed nieuws is dat de Executive Director binnenkort met zijn gezin naar Canada vertrekt. Hij wordt erg gewaardeerd door mijn collega's en hij is de grote sponsor achter mijn plaatsing. De stemming is niet vrolijk op het moment. Daarnaast heeft de Programma Directeur een zware hartaanval gehad maar hij herstelt goed nu hij gedotterd is. Kortom: kansen en bedreigingen voor ons allemaal: het is een kleine organisatie met maar 8 medewerkers.
Tussen de bedrijven door geef ik engelse les aan 2 collega's. Travis, de office aid, spreekt goed engels maar lezen en schrijven gaat niet zo goed. Dhamika is de (m)aid en spreekt heel weinig engels maar is zeer gemotiveerd. Voor beiden heb ik schoolboeken gekocht waar ze helemaal mee in hun nopjes zijn (and Ann has a hen). Vorige week naar een voorstelling van het mobiele theater geweest, een project dat door de Trust wordt gesponsord. Het is een politieke satire die gaat over vrede en human rights. Het toneel is op en rond een vrachtwagen en de voorstelling is dagelijks op een andere locatie. Doelgroep is de lokale bevolking, dus het is in Sinhala.
Morgen ga ik voor 5 dagen op cursus: ""the art of conflict transformation"". Ik heb er veel zin in en bovendien zitten we in een hotel, met warm water, een zwembad en naar ik verwacht een lekker bed!
Afgelopen weekend naar de tempelgrotten geweest in Dambulla met een VSO-collega. Heerlijk even een weekend weg, ik heb ervan genoten. Een lange reis, maar door een prachtig landschap en genoeg te zien onderweg. Als je er weg bent, merk je pas hoe druk en vies Colombo is.
Vorige week mijn eerste tennisles gehad. De coach heeft weinig mededogen: hij verroert geen vin en ik moet harder lopen. Voor een dollar huur ik er een ball-picker bij, een jongetje dat liever met de bal speelt dan dat hij ze opraapt. Inmiddels heb ik door schade en schande geleerd dat mijn tennisrokje te kort is. Ik zal op zoek moeten naar een lange korte broek en proberen de relatie met de tennisleraar in de juiste banen te leiden. Tot slot het weer: het is koud (27C) met regelmatig stortbuien en een briesje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranca

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 89357

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2014

Direction Burma

07 Juni 2011 - 28 Oktober 2011

Teaching English

22 Januari 2009 - 23 Maart 2009

Indochina

04 Juli 2006 - 14 April 2007

Miranca in Sri Lanka

Landen bezocht: