Fred in Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu Fred in Sri Lanka - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu

Fred in Sri Lanka

Door: Miranca

Blijf op de hoogte en volg Miranca

10 Oktober 2006 | Sri Lanka, Colombo

Ik had even mijn handen vol: Fred is twee weken geweest en ik heb hem afgelopen zaterdag met slechts handbagage weer laten vertrekken, helaas. Hij komt in december weer en heeft de meeste spullen achter gelaten, waaronder de vuile was. We hebben beiden erg genoten en heerlijke weekenden gehad: naar een vijf sterren hotel aan het strand en op safari. Door de week waren we in Colombo en heb ik gewerkt. Erg leuk om het dagelijks leven hier te delen. Als ik thuis kwam uit het werk stond de borrel en een home cooked meal klaar. Verder wat leuke restaurants en winkels laten zien en naar het jazzconcert bij de rugby-club geweest. Fred heeft stroopwafels uitgedeeld bij de Trust en we hebben geluncht bij VSO. Tot slot een aantal grote innovaties in mijn huis: leuke lampenkapjes opgehangen (helaas is het hierdoor nu te donker om te lezen) en een bank geïmproviseerd. Het logeerbed staat nu in de huiskamer met een paar prachtige kussens erop. Een mooie sprei, nog wat kleine kussentjes en een leeslamp kopen en ik kan 's avonds heerlijk relaxed de NRC lezen Die komt elke dinsdag en daar ben ik een paar dagen mee zoet.
Fred is ijverig begonnen aan de was, maar toen hij na een paar uur pas op de helft was, is hij de stad in gegaan en heeft een wasmachine gekocht! We hebben dagen niets anders gedaan dan wassen, zo'n feest was dat! Het is ook een heel ingenieus apparaat, namelijk een semi-automaat. Dat werkt als volgt: Vol laten lopen door de kraan open te draaien, was en poeder erin, kraan dichtdraaien en de draaitijd instellen. Daarna leeg laten lopen, weer vol laten lopen en even draaien (spoelen dus) en dat een paar keer herhalen. Tot slot overhevelen naar de centrifuge en ophangen maar. Kortom: je moet er even bijblijven, maar het resultaat is verblindend, ondanks dat er geen thermostaat op zit en dus geen warm water. De droogtijd is drastisch verkort tot een paar uur! Enige nadeel is dat je daarna alles nog moet strijken. Ook heeft hij een mooi plaatsje gekregen: in de bedienden-badkamer op het balkon, die niet in gebruik was wegens gebrek aan bediende. De afvoerslag heb ik naar het "toilet" geleid en de waterslang is met wat ijzerdraadjes aangesloten op de "douche". Nu weer druk aan het werk, want dat is wat in de verdrukking gekomen en thuis weer orde op zaken stellen.