Mijn huisje - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu Mijn huisje - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu

Mijn huisje

Door: Miranca

Blijf op de hoogte en volg Miranca

26 Juli 2006 | Sri Lanka, Colombo

Hierbij een eerste indruk van mijn huisje. Het is een 3-kamer appartement op de eerste etage van een gebouw met 6 appartementen en 4 parkeerplaatsen, afgesloten door een echte poort en bewaakt door 3 honden (die me al een beetje kennen). Er wonen o.a. 3 dokters, 4 kleine kinderen en 4 maids. De landlady gaat binnenkort met pensioen maar heeft altijd in de diplomatieke dienst gewerkt. Haar man is 3 jaar geleden een boeddhistische monnik geworden en bezoekt haar 1 keer per maand.
Afgelopen weekend ben ik druk bezig geweest om het wat gezelliger te maken met de spullen die ik heb gekregen. Alle lakens die niet op bed liggen, zijn in gebruik als tafelkleed om het lelijke meubilair aan het oog te onttrekken. Het leuke roze kleed van de woonkamer ligt inmiddels op bed.
Het weekend is voor de was. Dat is een hele klus en de keuken ziet er na afloop uit alsof er een kudde olifanten doorheen is gemarcheerd. Ik begrijp nu waarom de schoenen uitgaan bij de voordeur en er 12 kleedjes in huis liggen.
De posters hangen misschien wat raar, maar dat is om zoveel mogelijk lelijke plekken te bedekken. Vooral de slaapkamers zien er op de foto's nog wat kaal uit, maar ik ben er al heel tevreden mee gezien de verbeteringen die ik al heb aangebracht.
Er is een winkel waar ze prachtige, kleurige stoffen verkopen. Daar ga ik komend weekend eens flink shoppen en kussens maken voor de stoelen in de woonkamer en een tafelkleed voor het buro. De eettafel staat inmiddels in de strijkkamer, want die was te groot voor de woonkamer. Voorlopig geen probleem, want ik eet met het bord op schoot, en als ik bezoek krijg gaan we wel in de slaapkamer eten.
Het project van het afgelopen weekend was de electronica. Internet is nog niet gelukt, maar ik heb al wel muziek! Ik heb een speakerset aangeschaft en die is aangesloten op mijn Ipod. Dus de was gedaan met Birgitte Kaandorp op de achtergrond. De dvd op de laptop heb ik ook al aan de praat, ook aangesloten op de speakers, maar toen het allemaal werkte was het al zo laat dat ik geen tijd meer had om een film te kijken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Miranca

Actief sinds 06 Juni 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 89283

Voorgaande reizen:

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2014

Direction Burma

07 Juni 2011 - 28 Oktober 2011

Teaching English

22 Januari 2009 - 23 Maart 2009

Indochina

04 Juli 2006 - 14 April 2007

Miranca in Sri Lanka

Landen bezocht: