Het eerste geld is aangekomen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu Het eerste geld is aangekomen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Miranca Vliet - WaarBenJij.nu

Het eerste geld is aangekomen

Door: Miranca

Blijf op de hoogte en volg Miranca

11 Augustus 2006 | Sri Lanka, Colombo

Inmiddels is de eerste €400 euro uit Nederland aangekomen bij de vluchtelingenkampen. Hieronder een citaat uit de begeleidende brief: "We have received funds through Ms. Miranca Van Vliet who has requested that priority be given to the needs of the effected women in the camps and the health & sanitary requirements of the camps." We zijn erg selectief met het kiezen van de betrokkenen en doelen om te zorgen dat het echt goed en snel wordt besteed. Er is vrijwel geen informatie beschikbaar anders dan via onze contactpersonen. Gistermiddag zijn er hevige gevechten geweest rondom het openen van de watertoevoer met 50 doden en 60 gewonden tot gevolg. Sinds vanochtend woedt er een brand in een van de kampen met al 30 doden. Maandag ga ik een kamp in de buurt van Colombo bezoeken. Daar zitten 100 gezinnen die daar gebracht zijn omdat de kampen ter plekke overvol zijn.
Hartelijk dank voor jullie bijdragen tot nu toe en ik reken erop dat het bedrag blijft groeien. We houden nu een thermometer bij, iets dat nieuw voor ze is maar wat ze wel erg leuk vinden. Het is bijna schokkend om te zien hoe mijn collega's reageren op de bijdragen uit Nederland, schaamte, maar ook blijdschap voor zoveel betrokkenheid.
Groet uit een zeer nat Sri Lanka, het regent al 2 dagen, dus het strand heb ik maar even uitgesteld.